VIN
Heilig en eigenlijk de enige zekerheid over hoe de auto oorspronkelijk uit de fabriek is gereden: het Vehicle Identification Number, ofwel VIN. In combinatie met het overzicht van de standaard uitvoering voor de CJ-7 en het overzicht van de 'Jeep CJ7 Limited Sport Utility 2-Door' uitvoering maakt dit de auto volledig origineel restaureerbaar. De onderdelenlijst van fabricage helpt bij het zoeken naar originele onderdelen. Al deze documenten hebben we hier verzameld.
Het enige 'uitzoekwerk' dat er nog bij komt kijken is uitzoeken welke opties en accessoires de eerste eigenaar 'af fabriek' bijbesteld heeft. Gelukkig is een van de kenmerken van de CJ-7 Limited de enorm luxe standaarduitrusting. Veel opties en accessoires hoefde je niet uit te zoeken want vrijwel alles was 'standaard' al op de Limited aanwezig. De enige extra optie die we tot nu toe hebben ontdekt op onze CJ-7 Limited is de airconditioning.
Overige nummers
- Algemeen
-
Topsnelheid 134km/h 0-100km/h 13sec Verbruik 13,7 l/100km Actieradius 450-540km
Belangrijke onderdelen in de aandrijving van de CJ-7 kregen ook een eigen, uniek identificatienummer ingestanst. Voor onze CJ-7 Limited zijn dat de volgende onderdelen:
- Motor:
-
Configuratie 258 4.2 liter six cylinder with Sanden factory installed airconditioning without serpentine belt drive -
Codering 202C22 Bouwjaar 2 (1982) Maand 02 (februari) Type C (258 2 bbl motorblok 4.2L) Dag vd maand 22 -
Fabrikant AMC Type 258 I6, 4-takt vonkontsteking Brandstof Benzine Systeem Carburator Barrels/Venturie 2 Luchttoevoer Natuurlijk Compressie 9,2:1 Configuratie OHV (Overhead Valve / Kopkleppen) Cilinders 6 in lijn Cilinderkleppen 12 (6x2) Inhoud 4235 cm3 Vermogen 82kW / 112Pk Torque / Koppel 278Nm Boring 95,3 mm Slag 98,9 mm Koelvloeistof Water
- Overbrenging (4x4 Parttime):
-
Permanent op de achteras: Fabrikant AMC Type 20 Wide Track Model # 891 / 103235891 Differentieel LLD Overbrenging 3.31 (B) Handmatig in te schakelen op de voorassen.
- Versnellingsbak:
-
Merk Borg Warner / Ford T-5 Type Handmatig Aantal 5 Ratio's 1 - 4,03
2 - 2,37
3 - 1,5
4 - 1
5 - 0,76
R - 3,76
Niet origineel
- Geborsteld RVS Body sidesteps
- Ooit overgespoten waarbij de striping verloren is gegaan (origineel nieuwe liggen klaar!)
- Er zitten nog wat gaten in de body van een vroegere LPG-installatie
- Katalysator
- Aluminium kleppendeksel geplaatst (kwaliteit boven origineel, maar het origineel hebben we nog!)
Dit zijn natuurlijk prio's op onze wensenlijst om de komende tijd te restaureren.